Actualitat

Featured

L’Institut estudia la geologia de La Mussara

El 14 de desembre els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de l’Institut van fer la sortida de natura que segueix el torrent de les Tosques i que els portà des de Vilaplana fins a la Mussara.

 

Al llarg del recorregut van estudiar diverses formacions geològiques com ara la riera de Maspujols, i també els materials més típics de l’era primària i secundària en les seves manifestacions i que són més habituals de la Serralada Prelitoral. Així mateix observaren els diferents estrats d’aquestes formacions geològiques i com s’ubiquen dins la geomorfologia del terreny.

Featured

Blog matemàtic

blog a xtec

El blog del professor Josep Lluís Cañadilla, En el punt de mira matemàtic, apareix destacat a la portada de la web de la XTEC (http://www.xtec.cat/web/guest/home).

Un matemàtic pot percebre i analitzar la realitat amb matisos diferents als de la gent en general; sovint es fixen en detalls, els relacionen i reflexionen sobre allò que han observat d'una forma especial, de manera que tenen un altre punt d'anàlisi de la realitat. Aquest blog pretén mostrar exemples d’això. Exemples que es poden utilitzar com a activitats per dur-les a l'aula. En trobareu de relacionats amb el disseny, amb l'arquitectura, amb la nutrició... i també algunes pífies.

Si el voleu conèixer, l'adreça és: 

http://blocs.xtec.cat/enelpuntdemiramatematic/

Featured

Premis Olimpíada d'FP

(Podeu trobar més informació en aquest enllaç: http://www.xtec.cat/web/projectes/mobinternacional/promocio/catskills/olimpiadafp2013  on també hi podeu veure un vídeo resum de l'acte de clausura) 

Tal com ja us vam explicar en el primer trimestre, quatre alumnes de la família de Fabricació Mecànica van quedar classificats per participar en el concurs d’FP estatal. Doncs bé, una representació formada per 8 professors i 4 alumnes del nostre Institut ha estat tota aquesta setmana a Madrid participant en l'Olímpiada d'FP 2013, formant part de l'equip català d'FP Catskills.

Featured

Xerrada sobre deute extern

Xavier Rius, membre actiu del Comitè Óscar Romero -ONG de cooperació en el desenvolupament dels països del sud-, va venir el dia 8 de febrer al nostre centre per parlar als alumnes de quart d’ESO sobre el deute extern.

Per introduir-los en el tema, va començar parlant de l’esperança de vida, d’analfabetisme en diversos països per fer-los veure les desigualtats que hi ha entre els anomenats països del Nord i els països del Sud. Els explicà com aquestes significatives desigualtats es generen, en gran mesura, per un deute històric d’aquests països en relació als països rics, l’anomenat “deute extern”.

Aquest deute s’havia generat durant els anys setanta, quan països rics amb excés de petrodòlars havien mirat de vendre’ls a governs de països subdesenvolupats, a través de la concessió de crèdits durs amb interessos elevats. Durant els anys vuitanta, aquests països pobres -més endeutats que abans- havien demanat un nou crèdit per poder pagar el primer. Actualment, la majoria de països continuen encara pagant els interessos dels crèdits, una quantitat de diners molt superior als diners que els països rics donen anualment a través del 0’7 de suport.

Featured

Blog a concurs

Els alumnes de 3r d'ESO estan d'enhorabona perquè els han acceptat la participació del seu blog d'alumnes en el reconegut concurs Edublogs en l'edició VII, de l'associació Ciberespiral.

El blog es diu TERCERO EN EL AULA i l'han fet els alumnes de 3r ESO C. L'enllaç on apareix i on es poden deixar comentaris -cosa que ajuda a aconseguir el premi- és el següent: http://espiraledublogs.org/2013/?p=1989. Per tant, us animem a visitar-lo i a dir-hi la vostra.

 

Featured

Comitè Óscar Romero: la realitat juvenil a Guatemala

El 21 de gener, tres membres del Comitè Óscar Romero -ONG de cooperació en el desenvolupament dels països del sud-, van venir a l’Institut per fer una xerrada sobre la realitat juvenil de Guatemala als alumnes de 4t d’ESO. La germana Rosa Amelia, de la Congregació Hermanas Asunción; la jove Zoila Margarita, de 24 anys, i el jove Ernesto Damián Bautista, de 23, van explicar-nos la seva experiència com a joves residents en diversos departaments de Guatemala.

En primer lloc, Rosa Amelia va explicar la realitat del poble maia i va destacar que aquest poble està format per 21 llengües i/o pobles. Entre les persones més desafavorides hi trobem malnutrició, exclusió, analfabetisme, desocupació i treball informal. És per aquest fet que l’única manera que troben els joves per sobreviure és a través de l’organització de bandes de carrer, molt perilloses algunes vegades. D’altra banda també existeix la migració cap als EEUU per buscar noves oportunitats, però en molts casos l’únic que troben és la mort. Davant d’aquesta situació de pobresa econòmica i cultural, el govern del país prefereix una bona militarització en comptes d’invertir en educació. Tots tres ponents van reforçar la idea de donar un valor únic a l’educació.

Featured

Crònica d’una sortida cultural a Barcelona

Com cada any, el Departament de Llengua Catalana i Literatura va organitzar una sortida cultural a Barcelona per assistir a la representació de l'obra Els nostres tigres beuen llet al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).

El 23 de gener, un dia ventós i gèlid, tots els grups de Batxillerat vam sortir de Valls en autobús cap a Barcelona. Un cop arribats a la capital, es van formar grups per tal de començar dues visites guiades al Caixaforum.

Featured

Jornada de Sant Joan Bosco

L’1 de febrer vam celebrar la Festa de Sant Joan Bosco a l’Institut. Bona part dels espais del centre van ser el marc de les activitats i dels tallers que es van fer durant tot el matí.

Jaume Huguet i la celebració del 6è Centenari del seu naixement van ser el centre d’atenció per als alumnes de 1r i 2n d’ESO durant les primeres hores del matí, ja que es van dedicar a fer vitralls amb algunes de les pintures més conegudes de l’autor.

Featured

L’Institut Jaume Huguet per la qualitat en l’ensenyament

El passat 1 de febrer, a la seu dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Tarragona, es va signar l’acord de coresponsabilitat que vincula el Departament d’Ensenyament i l’Institut, amb la finalitat de desenvolupar estratègies orientades a assegurar l’equitat i a millorar els resultats educatius i també el desenvolupament de projectes d’excel·lència educativa que aportin experiències de qualitat al sistema educatiu. Signaren l’acord la Sra. M. Àngels González Estremad, directora dels Serveis Territorials, i el Sr. Jordi Tuset Vallet, director del nostre centre.

Featured

Sortida a la pista d’atletisme del Fornàs

Els dies 29 i 31 de gener, els alumnes de 3 d’ESO es van desplaçar a la pista d’atletisme del Fornàs per practicar, amb les condicions més reals possibles, les modalitats de salts i llançaments. Durant el primer trimestre aquest esport individual forma part d’un dels continguts claus a desenvolupar dins de la matèria d’Educació Física.

 

Featured

Trobada de ritmes a l’Institut

El 30 de gener es va celebrar al gimnàs de l’Institut la Trobada de ritmes dels centres de secundària de l’Alt Camp. Al voltant d’una cinquantena de participants van mostrar les seves coreografies i van prendre part a la master class, ‘classe d’exhibició’, que va fer la nostra monitora de funky, Carol López. Tot i que aquestes trobades dins del Pla d’esport escolar (PCEE) estan pensades per a alumnes de secundària que realitzen activitats extraescolars, es va invitar als alumnes de cinquè i sisè de l’escola Enxaneta perquè hi assistissin. La trobada es va acabar amb un berenar per a tothom.

Featured

Albert París i el rerefons del periodisme

A més, dues exalumnes del centre (Neus Espejo i Marta Ferré, estudiants de Comunicació Audiovisual i Periodisme) ens havien explicat la seva experiència universitària

El passat 28 de gener, Albert París –director de Comunicació del diari El Punt-Avui− va visitar el nostre centre per fer una xerrada als alumnes que cursem l’optativa de Periodisme a 1r de Batxillerat, per parlar-nos sobre la situació actual dels mitjans de comunicació.