Al recinte de firaReus, els futurs estudiants van conèixer les famílies professionals i els cicles formatius que s'imparteixen a l'Institut, i van participar en les demostracions que s'hi van fer. L'alumnat i el professorat del CFGS d'Automatització i Robòtica havia programat un robot que resseguia un circuit prèviament definit i també tenien una càmera que, amb visió artificial, identificava objectes. Per la seva banda, la família professional de Fabricació Mecànica, que agrupa els CFGM de Mecanització i Soldadura i els CFGS de Disseny en Fabricació Mecànica i de Programació de la Producció en Fabricació Mecànica, va mostrar mitjançant una fresadora de CNC com es pot fer un mecanitzat a partir d'un programa. Durant els dos dies, una vintena de professors i alumnes de l'Institut van explicar l'oferta formativa de qualitat i de futur que, tant en batxillerat com en formació professional, s'imparteix al centre.
La mostra va ser inaugurada pel director general de Formació Professional del Departament d'Educació, Joan Lluís Espinós, acompanyat de representants dels Serveis Territorials d'Educació i dels regidors d'Educació, Ensenyament, Ocupació i Promoció Econòmica dels diferents ajuntaments organitzadors, entre ells el regidor vallenc Joan Carles Solé, que després de la fotografia de família, va valorar molt positivament la formació professional que s'ofereix a Valls.
Xerrades d’alumnes
Paral·lelament al certamen, es van desenvolupar xerrades i taules rodones al voltant de temes relacionats amb el desplegament de la llei de formació i qualificació professionals, la formació professional integrada, la formació professional dual i també experiències d'alumnat. En aquesta darrera taula rodona, tres alumnes dels CFGS de l'Institut van compartir la seva vivència al voltant de la formació professional. D'una banda, Arnau Cugat, alumne del CFGS de Mecatrònica Industrial, i que ha cursat un CFGM, explicà com la formació professional no tanca cap porta a l'aprenentatge i permet construir un itinerari fins a la universitat. I, d'altra banda, Daniel Ferré i Arnau Barrot, alumnes del CFGS de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma, que recentment havien fet una estada de pràctiques a Itàlia en el marc del programa Erasmus+ explicaren què els havia aportat aquesta estada per als seus estudis. Ferré destacà que li serví per conèixer una altra cultura i, alhora, completar les seves competències d'informàtica de programació, les quals després de l'estada ja es poden reflectir al currículum europeu Europass; tot plegat els permetrà a tots dos millorar professionalment.
Taula rodona de professorat
En una altra taula rodona, Carme Pena i Vicent Juan, professors de la família professional d'administració i finances de l'Institut, amb la col·laboració de Vallsgenera i de Pau Mitjans, de Coopcamp, van fer una ponència sobre Economia Social i Cooperatives d'alumnes per parlar sobre la integració de l'economia social i cooperativa als processos d'ensenyament aprenentatge de l'Institut.