Clàudia Vidal, competeix per una 'Beca Europa'

Aquestes beques estan promogudes per la Universidad Francisco y Vitoria de Madrid i el Banco Santander, i pretenen potenciar el talent, premiar l’excel·lència i donar suport a una xarxa de lideratge entre el jovent. Per això, se seleccionaran els 50 millors estudiants preuniversitaris de l’Estat espanyol.

Els dies 22, 23 i 24 de febrer participarà en la fase final al campus de la Universidad a Madrid, on haurà de fer l'exposició del projecte preparat en aquesta última etapa. El premi que aconseguirà cadascun dels 50 guanyadors, és un viatge de 20 dies per Europa, durant el qual visitaran les principals universitats i participaran en un programa de conferències, trobades amb personalitats de primer nivell del món acadèmic, polític i cultural, i també en activitats culturals i d’oci.

Les diverses fases

Abans d’arribar a la fase final, la Clàudia ha hagut de passar per diverses eliminatòries. La primera va consistir a respondre diverses preguntes de caire psicològic a través d’un test en línia. La segona fase va ser la més creativa, ja que va haver de realitzar un vídeo de 60 segons sobre el tema que va marcar l’organització: "Què faig jo per a canviar el món? Aquí teniu l’enllaç. Un cop va superar aquesta fase, va passar a la tercera eliminatòria, en la qual va haver de contestar una sèrie de testos, també per Internet: un psicotècnic, un de vocabulari, un de raonament i un d'anglès.

I ara, està participant en la quarta fase que consisteix en la preparació d'un projecte que té com a lema "Be Talent for Refugees": en grups de vuit persones, han pensat un projecte que permetria millorar les condicions de vida dels refugiats en un camp simulat, situat a La Muela (Saragossa). Cada grup ha escollit quin dels àmbits preferia: educació, alimentació, infraestructures, etc. El grup del qual forma part la Clàudia ha escollit tractar el tema de l’educació. Per això, han muntat un treball tenint en compte que l’educació és la clau per a la integració social i, per tant, han fet com una mena de projecte educatiu amb les activitats extraescolars que es farien al camp de refugiats: ells parlen de “motxilles” de música, esports, valors, teatre, ball, etc.; és a dir, han preparat tota una sèrie d’activitats ludicoeducatives per aconseguir formar els joves refugiats i integrar-los culturalment al país.

Que tinguis molta sort, Clàudia!