Featured

Màquines ballant  a l'Institut

2024 12 18 ballant robotsEls estudiants de l’assignatura optativa de Robòtica de 1r de Batxillerat han treballat conjuntament en el disseny i la programació d’una coreografia perquè diversos robots ballin de manera sincronitzada. Aquest projecte, que combina tecnologia, programació i art, és un exemple excel·lent de treball en equip, creativitat i aplicació de coneixements en un context pràctic.

Els alumnes han creat els diferents passos de ball i han decidit, de manera consensuada, la banda sonora que acompanya els moviments dels robots. Posteriorment, han treballat en la creació d’una escaleta que detalla cada pas de la coreografia, assegurant-se que tots els robots fessin moviments harmoniosos al ritme de la música.

Un dels reptes principals ha estat programar els moviments dels robots seguint la seqüència creada i sincronitzar-los per aconseguir un ball simultani. Aquest procés ha requerit una estreta col·laboració entre els membres de la classe per garantir uns resultats satisfactoris.

El vídeo del projecte reflecteix no només l’esforç i el talent dels alumnes, sinó també la seva capacitat per treballar junts i assolir un objectiu comú. La coreografia creada és un exemple vibrant de com la tecnologia i la creativitat poden combinar-se per obtenir resultats sorprenents.

Aquest projecte ha permès als alumnes desenvolupar habilitats clau, com el pensament crític, la resolució de problemes, la creativitat i el treball en equip. A més, han après a aplicar la programació en un context pràctic i lúdic, demostrant com la tecnologia pot esdevenir una eina poderosa per a l’expressió artística.

Des de l’Institut, volem felicitar tot l’alumnat de Robòtica pel seu esforç, implicació i entusiasme, així com pel  resultat d’aquest projecte.

Us animem a veure el vídeo (aquí) i a gaudir de l’espectacle dels nostres robots ballarins.