Consorci d’Aigües i Observatori de l’Ebre

Concretament, van ser els que cursen les matèries de Física i Ciències de la Terra i del Medi Ambient i la sortida els serví per completar part del seu currículum. 

Pel que fa a l’estació de bombament número 1 de l’Ampolla, els alumnes van estudiar-hi el procés de potabilització de l’aigua procedent de l’Ebre i també van conèixer-hi quin és el funcionament general del Consorci i la xarxa de subministrament a la província de Tarragona: van saber que hi ha 63 municipis consorciats i 31 indústries.

Entre moltes altres dades d’estudi, van conèixer l’origen de la creació del Consorci, l’evolució dels consums anuals i la xarxa de distribució. També van veure totes les instal·lacions i l’ús concret que té cadascuna, per a poder donar resposta a l’objectiu bàsic: la potabilització dels 4 m3/s d’aigua que és el màxim de volum que el consorci té adjudicat.

Els alumnes van anar després a l’Observatori de l’Ebre, a Roquetes, centre molt destacat en l’estudi dels corrents tel·lúrics, l’electricitat atmosfèrica, l’activitat solar i geomagnetisme, la sismologia i la ionosfera terrestre després de més de cent anys de registres. Actualment, aquest observatori s’estructura en dues línies d’investigació: geomagnetisme i aeronomia, i canvi climàtic.

 

roquetes2 Copy

 

Dos dels investigadors van fer dos tallers als alumnes de física i de ciències de la Terra respectivament. El més interessant van ser les demostracions pràctiques de molts dels fenòmens que ens envolten; així, en el taller de física van destacar les experimentacions sobre electromagnetisme i, en el de ciències, els elements definitoris del temps meteorològic i el canvi climàtic. Especialment van servir perquè els alumnes comprovessin com s’esdevé la levitació, com es formen els núvols, etc.

L’experiència global va ser molt satisfactòria, ja que la teoria es fa visible de forma pràctica, i l’aprenentatge es torna més significatiu.

Dos dels investigadors van fer dos tallers als alumnes de física i de ciències de la Terra respectivament. El més interessant van ser les demostracions pràctiques de molts dels fenòmens que ens envolten; així, en el taller de física van destacar les experimentacions sobre electromagnetisme i, en el de ciències, els elements definitoris del temps meteorològic i el canvi climàtic. Especialment van servir perquè els alumnes comprovessin com s’esdevé la levitació, com es formen els núvols, etc.

L’experiència global va ser molt satisfactòria, ja que la teoria es fa visible de forma pràctica, i l’aprenentatge es torna més significatiu.