La Ruta del Cister

La Ruta del Cister és una oportunitat perfecta per, no només fer activitat esportiva, sinó també conèixer culturalment les nostres comarques, admirar el paisatge que ens envolta i passar un bon temps amb els companys.

El dia 10 al matí, vam sortir de l'Institut amb autocar cap a Vallbona de les Monges, on vam iniciar la ruta. Amb molt bon temps vam caminar fins a Montblanquet i hi vam fer la primera parada per esmorzar. L'itinerari continuà cap al Santuari del Tallat, des d'on vam gaudir d'unes vistes espectaculars. Cap als volts de les dues vam fer una paradeta per dinar ja que havíem d'agafar forces par seguir caminant durant una bona estona fins a arribar a l'Espluga de Francolí. Allà vam refrescar-nos a les disset fonts i encara vam caminar durant uns tres quilòmetres més fins a l'Alberg Jaume I, que és entre l'Espluga de Francolí i Poblet, on vam passar la nit.

L'endemà, vam carregar-nos les motxilles a les espatlles ben d'hora per continuar el camí: ens esperava un dia ben dur ja que, encara que el nombre de quilòmetres fos menor, el terreny era força més complicat. Una llarga pujada ens va conduir al mirador de la Pena, on vam ser testimonis de les privilegiades vistes de la comarca de la Conca de Barberà que el mirador ofereix. Tot seguit, vam enfilar cap a Rojals, un petit poble en el qual vam dinar i reposar una mica per emprendre l'últim tram de l'itinerari. Després de recórrer un llarguíssim caminet que s'endinsava pel bosc, els joves excursionistes vam arribar, per fi, a Montblanc i vam pujar al tren que ens retornaria a Valls.

Finalment, havent recorregut quilòmetres i quilòmetres, podem afirmar que l'experiència viscuda a la Ruta del Cister fou molt enriquidora. Vam conèixer en primera persona el món del senderisme, un món que, com hem dit abans, no només comprèn la pràctica esportiva.